Uniwersytet Trzeciego Wieku

Wycieczka do Szczecina i okolic w dniach 23-26.08.2022 r.

43 osoby wybrały się na Pomorze Zachodnie, aby poznać nowe miejscowości i ich historię.

23.08. – zwiedziliśmy klasztor pocysterski w Lądzie nad Wartą i Gorzów Wlkp.

24.08. – z przewodnikiem poznawaliśmy najważniejsze zabytki Szczecina. Panoramę miasta oglądaliśmy z wieży katedry św. Jakuba i pływając statkiem po Odrze. Byliśmy też w Muzeum Techniki i Motoryzacji.

25.08. – pojechaliśmy zobaczyć Dolinę Dolnej Odry – tereny piękne i ważne w historii Polski. Byliśmy w Kołbaczu, Cedyni, Siekierkach, Chojnie, Moryniu i krzywym lesie koło Gryfina, miejscu bitwy Mieszka I, gdzie na Górze Czcibora jest pomnik Orła

26.08. – pożegnaliśmy hotel Feniks w Morzyczynie nad j. Miedwie i pojechaliśmy do Kobylanki, aby obejrzeć „Wieniec zgody ”  (najstarsza lipa z 1460r.), a później do Stargardu. Tu przewodnik  pokazał nam  mury obronne z basztami i bramami, cerkiew, ratusz i piękną kolegiatę Mariacką. Byliśmy w Stargardzkim CN „Filary”. Było miło i wesoło. Po obiedzie wyruszyliśmy do Piotrkowa. Pogoda nam sprzyjała. Nie było upału i burz. Widzieliśmy bardzo dużo, ale wrócimy tu jeszcze.

Tekst: Anna Nowak

Foto: Alicja Petruzela, Janina Franczak-Kujawska

Wycieczka do Szczecina i okolic w dniach 23-26.08.2022 r.